Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/21/2020 in all areas

  1. 2 points
    [Daily Reward NPC]: Preview Item Reward and Talk Configuration - System was made for Corsairs Online Server Files and uses DataFile, as well i can done that with Table Serialization also for other files. - It's a NPC which where players can take rewards daily, once a time per day only. - Each day of the week player will obtain certain reward. - If player collect reward all days of the week, he will obtain special reward on sunday. - Item Rewards can be easily configured thought a table. - NPC talks can be easily configured thought a table. - Alts cannot take daily rewards (MAC/IP Verification). Preview VIP Card, Item, Gold, Talks Configuration - Rewrite the System using DataFile for Corsairs Online Server Files. - When using the VIP Card player will receive: Item and gold rewards. - Item and Gold rewards can be easily configured thought a table. - Attribute bonuses can be easily configured thought a table to each VIP level. - New card and their VIP Lv / Duration can be easily created, modified thought a table. - Talks can be easily configured thought a table. - NPC show information about: VIP Level, Start date, end date, days to VIP expire.
  2. 1 point
    У тебя в базе есть таблица log. Делаешь к ней запрос с функцией MAX и радуешься.
  3. 1 point
    @Graf They made public Mega https://mega.nz/#F!OUMUgTYb!jtCsqh7halK_O9uzWyaG0g?vJFBEJrK
  4. 1 point
    function Check_Baoliao(ATKER, DEFER, ... ) - функция отвечает за дроп mf = math.min ( 1, 100 / arg * bsmf ) * MF_RAID * MF_RAID_STATE * .... - вместо точек свой рейт вставляешь, условия для него любые прописываешь Например ... local EXP_RAID_STATE_6_7=0 if Now_Week == 6 or Now_Week == 7 then -- проверка на условие день недели = суббота или воскресенье, если оно верно: рейты х2  local EXP_RAID_STATE_6_7 = 2 end ... mf = math.min ( 1, 100 / arg[i] * bsmf ) * MF_RAID * MF_RAID_STATE * EXP_RAID_STATE_6_7 ... Так же делаешь для функции ShareTeamExp
  5. 1 point
    website is not difficult to find and configure, you may be downloading a variety of websites from Public Link. to configure the website after having downloaded it, and some program to be able to run as Ex: Xampp or Zend, just go to the folder it is located in my case and this one: \ xampp \ htdocs \ includes \ inc.config .php. Public Link AutoPatcher Thor PKO Dev Guides I'm sorry for the bad English.
  6. 1 point
    You can create/import your own monster, apparel, item models to the game with a tool that some have, but they don't share it and they don't sell it, don't guide anyone how to fix the code from source either. Only after their pocket is full and they have moved onto Mobile TOP Private servers/TOP Unity , and the old private community is dead, then those tools might become public.
  7. 1 point
    Try to check ur lua_err in log folder, see what error it gives you
  8. 1 point
    скорей всего как и на остальных серверах атака через груп сервер, по моей инфе все действующие сервера были подвержены этой атаке как в ру сегменте, так и в зарубежном.
  9. 1 point
    Доброго дня, для проекта по пиратии требуются компетентные люди во многих областях, если ты подходишь - пиши в личку! Требования: Честность Адекватность Грамотность Желание развиваться Обязанности: Написание скриптов любой сложности Написание текстов Перевод диалогов Введение базы данных Сбор статистики Отрисовка карт Мониторинг игрового мира Отрисовка анимации Отрисовка текстур Общение с игроками Генерирование идей Разработка всего что в голову придет Тестирование Знания: Языки программирования: LUA, C#, C++, PHP, Python, ASM Графика: PS, Gif, 3dmax, blender, bandicam или аналоги Базы: MSSQL, MySQL Реклама: Контекст Yandex\Google, Таргет Insta\Vk или аналоги Знание GIT Если не умеете - научу, главное желание и минимальный набор знаний. Есть масса договоренностей с различными командами по предоставлению услуг. В арсенале имеется множество полезных программ, знаний и умений - покажу, научу, подскажу. Ни в какие проекты не пойду, можно не предлагать, я знаю что сейчас происходит на этом рынке. Важно понимание игры, менталитета игроков, знание других проектов и их особенностей. Если ты не уверен и не готов играть в долгую - не пиши, побереги время. Оплата: Договорная Бюджет на проект от 300.000 рублей.
  10. 1 point
    Thank you all for your help finalz made it ! its Up the server
  11. 1 point
    Another guide you can follow https://pko.coffeecup.com/
  12. 1 point
    you know what IT FUKING WORKED ! XD Finally Thanks so much
  13. 1 point
    You might want to restart the computer first. It won't work without a computer restart. If using Windows 10 and using the beta convert legacy apps to use utf-8, disable that - that only works with SQL 2019 and the SQL service will fail to run no matter what.
  14. 1 point
  15. 1 point
    https://tibiaking.com/forums/topic/47190-launcher-autoupdate-c/ Я давно пользуюсь этим лаунчером, но скачал здесь. (I have been using this launcher for a long time, but I downloaded it here.)
  16. 1 point
    @Graf Ты передаешь лишний параметр npc здесь: elseif actions[i].func == Downgrade_Item then PRINT( "ActionProc:Downgrade_Item" ) Downgrade_Item( character, npc ) Вот так будет правильно: Downgrade_Item(character)
  17. 1 point
    https://www.mediafire.com/file/sgob8tvysqcbpvi/gm_panel.tga/file
  18. 1 point
    Forge.lua Плавка аппарелей. (Fusion) Открываем \Resource\Script\MisScript\forge.lua. if ItemID_Waiguan <= 4999 or ItemID_Waiguan >= 6000 then (Аппарели. 5000 - начало, 5999 - конец) Меняем 4999 и 6000 на те значения, которые вам нужны. Я буду использовать 15000 и 20000. if Item_FUSIONID_star == 0 and ItemID_shuxing_star >= 5000 then (Экипировка. 4999 - конец.) Меняем 5000 на 15000. if ItemID_Shuxing > 5000 then Меняем на 15000. if ItemID_star < 5000 then Меняем на 15000. Усиление аппарелей. (Upgrade) if Item_beuplv_ID < 5001 or Item_beuplv_ID > 6000 then Меняем 5001 на 15000, а 6000 на 20000. GameServer.exe Будем использовать Notepad++, но можно пользоваться любым другим приложением. Открываем Notepad++, на панели меню находим "Plugins" --> "Plugin Manager" --> "Show Plugin Manager". Выбираем HEX-Editor и нажимаем Install. Открываем GameServer.exe (Я использовал GameServer PKO 1.38) Включаем плагин HEX-Editor "Plugins" --> "HEX-Editor" --> "View in HEX" или нажимаем сочетание клавиш Ctrl+Alt+Shift+H. Плавка аппарелей. (Fusion) Лимит аппарелей в GameServer.exe - с 5000 по 6000. 5000 = 13 88 --> 88 13. 6000 = 17 70 --> 70 17. Я буду изменять 5000 на 15000, а 6000 на 20000. 15000 = 3a 98 --> 98 3a. 20000 = 4e 20 --> 20 4e. Нажимаем Ctrl+G (Снимаем галочку), указав адрес 0x00150770, нажимаем кнопку "Go!". Находим 88 13 и меняем на 98 3a. Ниже (По адресу 0x00150780) находим и меняем 70 17 на 20 4e. Лимит экипировки в GameServer.exe - до 5000. 5000 = 13 88 --> 88 13. Меняем на 15000. 15000 = 3a 98 --> 98 3a. Адрес 0x00023510. Меняем 88 13 на 98 3a. Усиление аппарелей. (Upgrade) Переходим на адрес 0x000d2fb0, меняем 88 13 на 98 3a. Адрес 0x000d2fc0. меняем 70 17 на 20 4e. Сохраняем "File" --> "Save" или Ctrl+S. Game.exe Официальный Game.exe 1.39.1. Плавка аппарелей. (Fusion) Лимит аппарелей в Game.exe - с 5000 по 7000. 5000 = 13 88 --> 88 13. 7000 = 1b 58 --> 58 1b. Меняем на 98 3a(15000) и 20 4e(20000). По адресу 0x00073000 находим 88 13 и меняем на 98 3a, 58 1b на 20 4e. После этого можно сохранить и попробовать вставить экипировку в аппарель. Аппарель успешно плавится, но характеристики предмета не отображаются. При надевании предмета всё в норме. Нам нужно добавить отображение характеристик. По адресу 0x0008bbd0, 88 13 меняем на 98 3a. Адрес 0x0008bbe0. 58 1b меняем на 20 4e. Теперь характеристики предмета отображаются, но не все, а именно: "Требования к уровню", "Требуемый класс", "Эффективность" и уровень предмета. Доспех. Добавим отображение "Требования к уровню". Адрес 0x0008e7b0. 88 13 меняем на 98 3a. Адрес 0x0008e7b0. 58 1b меняем на 20 e4. "Требуемый класс". Адрес 0x0008e890. 88 13 меняем на 98 3a. Адрес 0x0008e8a0. 58 1b меняем на 20 e4. "Эффективность". Адрес 0x0008e730. 88 13 меняем на 98 3a. Адрес 0x0008e740. 58 1b меняем на 20 e4. "Уровень предмета". Адрес 0x0008e600. 88 13 меняем на 98 3a. Адрес 0x0008e610. 58 1b меняем на 20 e4. Оружие. "Требования к уровню". Адрес 0x0008be90. 88 13 меняем на 98 3a, 58 1b меняем на 20 e4. "Требуемый класс". Адрес 0x0008bf50. 88 13 меняем на 98 3a. Адрес 0x0008bf60. 58 1b меняем на 20 e4. "Эффективность". Адрес 0x0008be30. 88 13 меняем на 98 3a, 58 1b меняем на 20 e4. "Уровень предмета". Адрес 0x0008bcc0. 88 13 меняем на 98 3a, 58 1b меняем на 20 e4. Перчатки. "Требования к уровню". Адрес 0x0008c280. 88 13 меняем на 98 3a. Адрес 0x0008c290. 58 1b меняем на 20 e4. "Требуемый класс". Адрес 0x0008c510. 88 13 меняем на 98 3a. Адрес 0x0008c520. 58 1b меняем на 20 e4. "Эффективность". Адрес 0x0008c220. 88 13 меняем на 98 3a. Адрес 0x0008c230. 58 1b меняем на 20 e4. "Уровень предмета". Адрес 0x0008c110. 88 13 меняем на 98 3a, 58 1b меняем на 20 e4. Башмак. "Требования к уровню". Адрес 0x0008c480. 88 13 меняем на 98 3a, 58 1b меняем на 20 e4. "Требуемый класс". Адрес 0x0008c510. 88 13 меняем на 98 3a. Адрес 0x0008c520. 58 1b меняем на 20 e4. "Эффективность". Адрес 0x0008c420. 88 13 меняем на 98 3a, 58 1b меняем на 20 e4. "Уровень предмета". Адрес 0x0008c300. 88 13 меняем на 98 3a. Адрес 0x0008c310. 58 1b меняем на 20 e4. Головной убор. "Требования к уровню" и "Требуемый класс". Адрес 0x0008c6a0. 88 13 меняем на 98 3a. Адрес 0x0008c6b0. 58 1b меняем на 20 e4. "Эффективность". Адрес 0x0008c640. 88 13 меняем на 98 3a. Адрес 0x0008c650. 58 1b меняем на 20 e4. "Уровень предмета". Адрес 0x0008c560. 88 13 меняем на 98 3a, 58 1b меняем на 20 e4. Усиление аппарелей. (Upgrade) Адрес 0x00073120. 88 13 меняем на 98 3a и 58 1b меняем на 20 e4. Заключение. Аппарель успешно плавится, улучшается, используется катализатор плавки, плавятся слоты, вставляются самоцветы. Возможны баги.
  19. 1 point
  20. 1 point
  21. 1 point
    I just translated this Guide from Russian section to English all Copyright goes to @V3ct0r and @Knight the original guide You will Need to do this Guide : any Hex-editor Game.exe MindPower3D_D8R.dll actually there is 2 ways to enable this mod first one is full remove from game.exe so open your Hex-editor Search for 74 6C 8B 86 replace to 90 90 8B 86 save done. Second way to Enable/disable it from Scroll Lock open MindPower3D_D8R.dll in your Hex-Editor again Search for 55 8B EC 83 EC 44 53 56 57 89 4D FC 6A 10 FF 15 80 6B 7F 10 0F BF C0 25 00 FF 00 00 5F 5E 5B 8B E5 5D C3 CC CC CC CC CC CC CC CC CC CC CC CC CC replace to 55 8B EC 83 EC 44 53 56 57 89 4D FC EB 15 FF 15 80 6B 7F 10 0F BF C0 A9 01 00 00 00 5F 5E 5B 8B E5 5D C3 68 91 00 00 00 EB E4 CC CC CC CC CC CC Save it , Done :)
  22. 1 point
    Client modification that allows you to automatically connect to the server This modification allows you to specify the ip address , port , server version , username and password First Step: You need to download Hex Editor: -https://mh-nexus.de/en/hxd/ Second Step: Open your Game.exe in Hex Editor: Third Step: After you opened your game.exe , you need to click the search option, then replace. -After that you gonna go to Hex values -At the "Search For" line you put : 84 C0 74 17 8B C6 8D 50 01 EB 03 8D 49 00 -Then to 'Replace with' line you put: 84 C0 EB 17 8B C6 8D 50 01 EB 03 8D 49 00 -After that you click ok , Save the file. Fourth Step: After that you go to your client folder then right click startgame.bat and click edit with notepad: -Then you gonna replace "start system\Game.exe" with -After that save the changes. Now the player will not need to enter their username and password: the game now will automatically connect to the server and the player will be directly in the character selection stage.
  23. 1 point
    In iteminfo find the fruit u want to increase the pet level while using the fruit and find the itemuse_blahblah near at the end of the iteminfo line for that pet fruit then go to itemeffect.lua of that itemuse_blahblah and look for something like: ItemUse_LS_longguo then go to function.lua and find ItemUse_LS_longguo and scroll until you see if Item_type == 58 and Item_Traget_Type == 59 then Check_Exp = CheckElf_EXP ( role , Item_Traget ) --¾«ÁéexpÊÇ·ñÂú×ãÉý¼¶Ìõ¼þ if Check_Exp == 0 then SystemNotice(role , "Growth rate is not full. Unable to feed pet with Snow Dragon Fruit" ) UseItemFailed ( role ) else Lvup_Str ( role , Item_Num , Item_Traget ) --¸ù¾Ý¾ßÌåµÀ¾ßÑ¡Ôñ²»Í¬ÊôÐԵijɳ¤º¯Êý ( ÀýÖÐΪstr ) end end then find Lvup_Str ( role , Item_Num , Item_Traget ) and u will see something like: function Lvup_Str ( role , Item_Num ,Item_Traget ) local attr_type = ITEMATTR_VAL_STR --SystemNotice(role ,attr_type ) Elf_LvUp ( role , Item_Num , Item_Traget , attr_type ) end Then find Elf_LvUp ( role , Item_Num , Item_Traget , attr_type ) and u will see something like this: function Elf_LvUp ( role , Item_Num , Item_Traget , attr_type ) -- local str = GetItemAttr( Item_Traget ,ITEMATTR_VAL_STR ) --Á¦Á¿ local con = GetItemAttr( Item_Traget ,ITEMATTR_VAL_CON ) --ÌåÖÊ local agi = GetItemAttr( Item_Traget ,ITEMATTR_VAL_AGI ) --רע local dex = GetItemAttr( Item_Traget ,ITEMATTR_VAL_DEX ) --Ãô½Ý local sta = GetItemAttr( Item_Traget ,ITEMATTR_VAL_STA ) --¾«Éñ local Elf_MaxEXP = GetItemAttr(Item_Traget,ITEMATTR_MAXENERGY) local Elf_MaxURE = GetItemAttr(Item_Traget,ITEMATTR_MAXURE) local Lv = str + agi + dex + con + sta local attr_type_num = GetItemAttr( Item_Traget ,attr_type ) local a = 1 / ( math.floor ( ( 1 + ( math.pow ( ( Lv / 10 ) , 3 ) ) ) * 10 ) / 10 * math.max ( 0.01 ,( 1 - attr_type_num * 0.05 ) ) ) if Lv >= 40 then ***Max pet level, if pet level is higher than 40 then it can no longer be feed this fruit until you got a fruit that has this 40 to something like 100 then u can use the fruit that is 100 to continue your feeding But do know that there is a math for the pet leveling system which can fail too. See the a = 1 / ( math.floor ( ( 1 + ( math.pow ( ( Lv / 10 ) , 3 ) ) ) * 10 ) / 10 ) * math.max ( 0.01 ,( 1 - attr_type_num * 0.05 ) ) --This is a math for the pet, if u want to feed 100% then just do a = 1 and remove the / blablahblah from it end local b = Percentage_Random ( a ) local item_energe = GetItemAttr( Item_Traget ,ITEMATTR_ENERGY ) --È¡¾«Áé³É³¤¶È --local item_maxenerge = GetItemAttr( Item_Traget ,ITEMATTR_MAXENERGY ) --È¡¾«Áé³É³¤¶È×î´óÖµ if b == 1 then --³É³¤ÔòÔö¼ÓÊôÐÔ£¬¿Û³ýËùÓгɳ¤Öµ -- ITEMATTR_ENERGY AddItemEffect(role , Item_Traget , 0 ) item_energe = 0 SystemNotice (role , "Pet level up successfully! Growth rate is depleted") attr_type_num = attr_type_num + 1 SetItemAttr ( Item_Traget , attr_type , attr_type_num ) local Item_MAXENERGY = 240 * ( Lv + 1 ) if Item_MAXENERGY > 6480 then Item_MAXENERGY = 6480 end If you want to be able to feed to 100 then change the 40 to 100 but do note that if people feed to 99 and use a fruit +2(if u enable the +2 fruit to be able to feed to 100 too then they can feed that +2) fruit on to the pet that is lv99 and make it pet lv101.
  24. 1 point
    This goes in functions.lua: function CheckEquipmentSet(Player, Head, Body, Glove, Shoes, Neck, RHand, LHand, Ring1, Ring2) if Head ~= 0 then if GetItemID(GetChaItem(Player, 1, 0))~= Head then if GetItemAttr(GetChaItem(Player, 1, 0), ITEMATTR_VAL_FUSIONID)~= Head then return 0 end end end if Body ~= 0 then if GetItemID(GetChaItem(Player, 1, 2))~= Body then if GetItemAttr(GetChaItem(Player, 1, 2), ITEMATTR_VAL_FUSIONID)~= Body then return 0 end end end if Glove ~= 0 then if GetItemID(GetChaItem(Player, 1, 3))~= Glove then if GetItemAttr(GetChaItem(Player, 1, 3), ITEMATTR_VAL_FUSIONID)~= Glove then return 0 end end end if Shoes ~= 0 then if GetItemID(GetChaItem(Player, 1, 4))~= Shoes then if GetItemAttr(GetChaItem(Player, 1, 4), ITEMATTR_VAL_FUSIONID)~= Shoes then return 0 end end end if Neck ~= 0 then if GetItemID(GetChaItem(Player, 1, 5))~= Neck then return 0 end end if RHand ~= 0 then if GetItemID(GetChaItem(Player, 1, 9))~= RHand then if GetItemAttr(GetChaItem(Player, 1, 9), ITEMATTR_VAL_FUSIONID)~= RHand then return 0 end end end if LHand ~= 0 then if GetItemID(GetChaItem(Player, 1, 6))~= LHand then if GetItemAttr(GetChaItem(Player, 1, 6), ITEMATTR_VAL_FUSIONID)~= LHand then return 0 end end end if Ring1 ~= 0 then if GetItemID(GetChaItem(Player, 1, 7))~= Ring1 then return 0 end end if Ring2 ~= 0 then if GetItemID(GetChaItem(Player, 1, 8))~= Ring2 then return 0 end end return 1 end Then add this there as well: function Set_KylinEquipment(Player) if CheckEquipmentSet(Player, 0, <BODY_ID>, <GLOVE_ID>, <BOOTS_ID>, 0, 0, 0, 0, 0) == 1 then return 1 end return 0 end Then just add this anywhere you want to do anything you need. if Set_KylinEquipment(Player) == 1 then if math.random(1, 100) <= 10 then -- <CODE_HERE> end end @Gamez Pirates has given you the default go-to function from server files, you can use that and do it without learning more. What I gave you is a better function so you can easily add more requirements, of course if you learn how to modify it (everything is simple and explained within the functions). This takes the load off of repeating every time, now you just add a single function and it will do the check for you, whether the equipment is fused or not.
  25. 0 points
    We need someone who knows how to do his job properly specially when it comes on fixing bugs and doing new features. What we need? - Can finish tasks on time - Can work with pressure - With proper coding/scripting ethics - Trustworthy What you will do? - Fix the errors appeared on our lua_err - Make sure no such errors will appear again to sustain our server stability - New features that can apply for our future updates We are willing to pay every service we will ask you to do, but what we need the most are those who can finish the tasks quickly. Leave a comment down below or just dm me thank you.
×