dragontechi 70 Report post Posted January 18, 2022 where this message is modified Quote Share this post Link to post Share on other sites
d3ux 25 Report post Posted January 19, 2022 https://pkodev.net/topic/1912-removal-of-sytem-messageshttps://pkodev.net/topic/2828-отключаем-сообщения-о-погоде/ 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
V3ct0r 2,143 Report post Posted January 19, 2022 Hello @dragontechi! For GameServer.exe version 1.36 this message is hardcoded in the .exe, for GameServer.exe version 1.38 it is in the file en_US.res (GM_WEATHER_CPP_00001). Quote Some useful links / Полезные ссылки Tips for making a topic in 'Questions & Help' / Рекомендации по созданию тем в разделе "Помощь" Server Advertising Section Rules / Правила раздела "Реклама серверов" Available e-mail domains for registration / Допустимые e-mail домены для регистрации User groups / Группы пользователей User ranks / Звания пользователей "Broken" pictures on the forum / "Битые" изображения на форуме Beware of scammers! / Осторожно, мошенники! My developments / Мои разработки Mods for client and server / Моды для клиента и сервера PKOdev.NET website for Tales of Pirates Server / PKOdev.NET веб-обвязка для сервера Пиратии I do not provide any help in private messages and outside the forum. Use 'Questions & Help' section please. Thank you for understanding! Я не оказываю какую-либо помощь в личных сообщениях и вне форума. Пожалуйста, используйте раздел "Пиратия: Помощь". Благодарю за понимание! Share this post Link to post Share on other sites
dragontechi 70 Report post Posted January 19, 2022 1 minute ago, V3ct0r said: Hola @dragontechi! Para GameServer.exe versión 1.36 este mensaje está codificado en el .exe , para GameServer.exe versión 1.38 está en el archivo en_US.res ( GM_WEATHER_CPP_00001 ). any way to modify it is that everything is glued Quote Share this post Link to post Share on other sites
V3ct0r 2,143 Report post Posted January 19, 2022 1 hour ago, dragontechi said: any way to modify it is that everything is glued 1) Decompile en_US.res to en_US.txt; 2) Find the following string: GM_WEATHER_CPP_00001 { "Weather: Current sea{0} {1}nearby will occur{2}" } 3) Replace it with: GM_WEATHER_CPP_00001 { "Weather: Current sea ({0}, {1}) nearby will occur {2}." } 4) Compile en_US.txt to en_US.res back. 2 1 Quote Some useful links / Полезные ссылки Tips for making a topic in 'Questions & Help' / Рекомендации по созданию тем в разделе "Помощь" Server Advertising Section Rules / Правила раздела "Реклама серверов" Available e-mail domains for registration / Допустимые e-mail домены для регистрации User groups / Группы пользователей User ranks / Звания пользователей "Broken" pictures on the forum / "Битые" изображения на форуме Beware of scammers! / Осторожно, мошенники! My developments / Мои разработки Mods for client and server / Моды для клиента и сервера PKOdev.NET website for Tales of Pirates Server / PKOdev.NET веб-обвязка для сервера Пиратии I do not provide any help in private messages and outside the forum. Use 'Questions & Help' section please. Thank you for understanding! Я не оказываю какую-либо помощь в личных сообщениях и вне форума. Пожалуйста, используйте раздел "Пиратия: Помощь". Благодарю за понимание! Share this post Link to post Share on other sites
dragontechi 70 Report post Posted January 19, 2022 50 minutes ago, V3ct0r said: 1) Decompile en_US.res to en_US.txt; 2) Find the following string: GM_WEATHER_CPP_00001 { "Weather: Current sea{0} {1}nearby will occur{2}" } 3) Replace it with: GM_WEATHER_CPP_00001 { "Weather: Current sea ({0}, {1}) nearby will occur {2}." } 4) Compile en_US.txt to en_US.res back. excellent problem solved 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites