kyleflow 35 Report post Posted September 18, 2021 MISSCRIPT_NPCSCRIPT01_LUA_000001 = GetResString("MISSCRIPT_NPCSCRIPT01_LUA_000001") Talk( 1, MISSCRIPT_NPCSCRIPT01_LUA_000001 ) MISSCRIPT_NPCSCRIPT01_LUA_000002 = GetResString("MISSCRIPT_NPCSCRIPT01_LUA_000002") Text( 1, MISSCRIPT_NPCSCRIPT01_LUA_000002, BuyPage ) Hi guys.. may i know where do we trace back the NPC "talk text" from these MISSSCRIPT. I want to edit the content such as the phrases and etc but I can't trace back its origin. I'm using 2.4 base files from Lucky Quote Share this post Link to post Share on other sites
V3ct0r 2,116 Report post Posted September 27, 2021 Hello @kyleflow! These 'MISSCRIPT_NPCSCRIPT01_XXXXXXXX' strings are located in .res files. For example en_US.res in GameServer root directory. Use this program to translate .res into .txt: Quote Some useful links / Полезные ссылки Tips for making a topic in 'Questions & Help' / Рекомендации по созданию тем в разделе "Помощь" Server Advertising Section Rules / Правила раздела "Реклама серверов" Available e-mail domains for registration / Допустимые e-mail домены для регистрации User groups / Группы пользователей User ranks / Звания пользователей "Broken" pictures on the forum / "Битые" изображения на форуме Beware of scammers! / Осторожно, мошенники! My developments / Мои разработки Mods for client and server / Моды для клиента и сервера PKOdev.NET website for Tales of Pirates Server / PKOdev.NET веб-обвязка для сервера Пиратии I do not provide any help in private messages and outside the forum. Use 'Questions & Help' section please. Thank you for understanding! Я не оказываю какую-либо помощь в личных сообщениях и вне форума. Пожалуйста, используйте раздел "Пиратия: Помощь". Благодарю за понимание! Share this post Link to post Share on other sites