gunnapong 14 Report post Posted July 16, 2021 I want Anti WPE PRO ! I make no can !! Help me plz Quote Share this post Link to post Share on other sites
V3ct0r 2,116 Report post Posted July 18, 2021 On 7/16/2021 at 8:53 AM, gunnapong said: I want Anti WPE PRO ! I make no can !! Help me plz Hello! WPE Pro changes bytes of 'send' and 'recv' functions from ws2_32.dll library in game client memory. So you can check if bytes were changed, it will mean that someone attached WPE Pro to the game process. You can write, for example, a DLL and attach it to the game process If you are familiar with C++. When someone attaches WPE Pro to the client protcess, the game is closed. #include <windows.h> #include <cstdio> // Pointer to send() function DWORD dwSendAddress = 0x0060094C; // A thread which will protect client against WPE Pro DWORD WINAPI ShieldThread(LPVOID); // Our entry point int WINAPI DllEntryPoint(HINSTANCE hinst, unsigned long reason, void* lpReserved) { switch (reason) { case DLL_PROCESS_ATTACH: // Starting the thread . . . DWORD thID; CreateThread(NULL, 0, (LPTHREAD_START_ROUTINE)ShieldThread, 0, 0, &thID); break; } return 1; } // A thread which will protect client against WPE Pro DWORD WINAPI ShieldThread(LPVOID) { // Amount of bytes of send() function to check const int n = 8; // send() function address DWORD dwSend = 0; // A buffer for reference send() bytes char OriginalCode[n]; // A buffer for current send() bytes char CheckCode[n]; // Getting send() function address memcpy((char *)&dwSend, (char *)dwSendAddress, sizeof(dwSend)); // Getting reference send() bytes memcpy(OriginalCode, (char *)dwSend, n); // Checking if send() functions bytes were changed in a loop while (true) { // Getting current send() bytes memcpy((char *)&CheckCode, (char *)dwSend, n); // Comparing them with reference bytes. . . if (memcmp(OriginalCode, CheckCode, n)) { // Looks like WPE Pro is attached! Do something . . . exit(EXIT_FAILURE); // Close the game } // Waiting for a second... Sleep(1000); } return 0; } You also need to take care of protection against WPE Pro on the server side. You can think about some new encryption for the protocol and other protection mechanisms that will only be known to you. Note: All this requires extensive programming and reverse engineering skills. 1 Quote Some useful links / Полезные ссылки Tips for making a topic in 'Questions & Help' / Рекомендации по созданию тем в разделе "Помощь" Server Advertising Section Rules / Правила раздела "Реклама серверов" Available e-mail domains for registration / Допустимые e-mail домены для регистрации User groups / Группы пользователей User ranks / Звания пользователей "Broken" pictures on the forum / "Битые" изображения на форуме Beware of scammers! / Осторожно, мошенники! My developments / Мои разработки Mods for client and server / Моды для клиента и сервера PKOdev.NET website for Tales of Pirates Server / PKOdev.NET веб-обвязка для сервера Пиратии I do not provide any help in private messages and outside the forum. Use 'Questions & Help' section please. Thank you for understanding! Я не оказываю какую-либо помощь в личных сообщениях и вне форума. Пожалуйста, используйте раздел "Пиратия: Помощь". Благодарю за понимание! Share this post Link to post Share on other sites
mkhzaleh 131 Report post Posted July 18, 2021 in which void/ Thread this address in source if you remember? DWORD dwSendAddress = 0x0060094C; and as additional help to avoid people using debug in your client can use IsDebuggerPresent(); from windows header to close the client if attached to debugger 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
V3ct0r 2,116 Report post Posted July 18, 2021 9 hours ago, mkhzaleh said: in which void/ Thread this address in source if you remember? DWORD dwSendAddress = 0x0060094C; This address is taken from Game.exe functions import table 1 Quote Some useful links / Полезные ссылки Tips for making a topic in 'Questions & Help' / Рекомендации по созданию тем в разделе "Помощь" Server Advertising Section Rules / Правила раздела "Реклама серверов" Available e-mail domains for registration / Допустимые e-mail домены для регистрации User groups / Группы пользователей User ranks / Звания пользователей "Broken" pictures on the forum / "Битые" изображения на форуме Beware of scammers! / Осторожно, мошенники! My developments / Мои разработки Mods for client and server / Моды для клиента и сервера PKOdev.NET website for Tales of Pirates Server / PKOdev.NET веб-обвязка для сервера Пиратии I do not provide any help in private messages and outside the forum. Use 'Questions & Help' section please. Thank you for understanding! Я не оказываю какую-либо помощь в личных сообщениях и вне форума. Пожалуйста, используйте раздел "Пиратия: Помощь". Благодарю за понимание! Share this post Link to post Share on other sites
mkhzaleh 131 Report post Posted July 18, 2021 2 hours ago, V3ct0r said: This address is taken from Game.exe functions import table thanks, just to make it clear for others you can use CFF EXPLOLER AND select import directory -->>ws2_32.dll Quote Share this post Link to post Share on other sites
gunnapong 14 Report post Posted July 28, 2021 (edited) On 19/7/2564 at 5 นาฬิกา 29 นาที, mkhzaleh said: ขอบคุณ เพื่อให้ชัดเจนสำหรับผู้อื่นคุณสามารถใช้ CFF EXPLOLER และเลือกไดเรกทอรีนำเข้า -->>ws2_32.dll how to write code I have written the code according to the picture, but it doesn't work. Edited July 28, 2021 by gunnapong Quote Share this post Link to post Share on other sites
flamyman1412 4 Report post Posted January 11, 2022 On 7/19/2021 at 3:21 AM, V3ct0r said: This address is taken from Game.exe functions import table I've tried searching but can't find it. Quote Share this post Link to post Share on other sites
V3ct0r 2,116 Report post Posted January 16, 2022 On 1/11/2022 at 12:45 PM, flamyman1412 said: I've tried searching but can't find it. For your Game.exe, which you sent in this thread today, the address will be: DWORD dwSendAddress = 0x00617914; Quote Some useful links / Полезные ссылки Tips for making a topic in 'Questions & Help' / Рекомендации по созданию тем в разделе "Помощь" Server Advertising Section Rules / Правила раздела "Реклама серверов" Available e-mail domains for registration / Допустимые e-mail домены для регистрации User groups / Группы пользователей User ranks / Звания пользователей "Broken" pictures on the forum / "Битые" изображения на форуме Beware of scammers! / Осторожно, мошенники! My developments / Мои разработки Mods for client and server / Моды для клиента и сервера PKOdev.NET website for Tales of Pirates Server / PKOdev.NET веб-обвязка для сервера Пиратии I do not provide any help in private messages and outside the forum. Use 'Questions & Help' section please. Thank you for understanding! Я не оказываю какую-либо помощь в личных сообщениях и вне форума. Пожалуйста, используйте раздел "Пиратия: Помощь". Благодарю за понимание! Share this post Link to post Share on other sites
gunnapong 14 Report post Posted April 24, 2022 I need you to help me make game.exe protect Wpe pro. please @V3ct0r 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
V3ct0r 2,116 Report post Posted April 25, 2022 Hello @gunnapong, What have you tried so far? Where did you get stuck? Quote Some useful links / Полезные ссылки Tips for making a topic in 'Questions & Help' / Рекомендации по созданию тем в разделе "Помощь" Server Advertising Section Rules / Правила раздела "Реклама серверов" Available e-mail domains for registration / Допустимые e-mail домены для регистрации User groups / Группы пользователей User ranks / Звания пользователей "Broken" pictures on the forum / "Битые" изображения на форуме Beware of scammers! / Осторожно, мошенники! My developments / Мои разработки Mods for client and server / Моды для клиента и сервера PKOdev.NET website for Tales of Pirates Server / PKOdev.NET веб-обвязка для сервера Пиратии I do not provide any help in private messages and outside the forum. Use 'Questions & Help' section please. Thank you for understanding! Я не оказываю какую-либо помощь в личных сообщениях и вне форума. Пожалуйста, используйте раздел "Пиратия: Помощь". Благодарю за понимание! Share this post Link to post Share on other sites
gunnapong 14 Report post Posted April 25, 2022 (edited) 4 hours ago, V3ct0r said: Hello @gunnapong, What have you tried so far? Where did you get stuck? I tried build but it didn't work.I don't have any knowledge of c++ either. Edited April 25, 2022 by gunnapong Quote Share this post Link to post Share on other sites
gunnapong 14 Report post Posted April 28, 2022 HELP me plz @V3ct0r Quote Share this post Link to post Share on other sites
V3ct0r 2,116 Report post Posted April 29, 2022 On 4/25/2022 at 12:56 PM, gunnapong said: I tried build but it didn't work.I don't have any knowledge of c++ either. "Didn't work". What does it mean? Errors, logs, other things to understand what is the problem? Quote Some useful links / Полезные ссылки Tips for making a topic in 'Questions & Help' / Рекомендации по созданию тем в разделе "Помощь" Server Advertising Section Rules / Правила раздела "Реклама серверов" Available e-mail domains for registration / Допустимые e-mail домены для регистрации User groups / Группы пользователей User ranks / Звания пользователей "Broken" pictures on the forum / "Битые" изображения на форуме Beware of scammers! / Осторожно, мошенники! My developments / Мои разработки Mods for client and server / Моды для клиента и сервера PKOdev.NET website for Tales of Pirates Server / PKOdev.NET веб-обвязка для сервера Пиратии I do not provide any help in private messages and outside the forum. Use 'Questions & Help' section please. Thank you for understanding! Я не оказываю какую-либо помощь в личных сообщениях и вне форума. Пожалуйста, используйте раздел "Пиратия: Помощь". Благодарю за понимание! Share this post Link to post Share on other sites
gunnapong 14 Report post Posted April 29, 2022 On 18.07.2021 at 14:42, V3ct0r said: Hello! WPE Pro changes bytes of 'send' and 'recv' functions from ws2_32.dll library in game client memory. So you can check if bytes were changed, it will mean that someone attached WPE Pro to the game process. You can write, for example, a DLL and attach it to the game process If you are familiar with C++. When someone attaches WPE Pro to the client protcess, the game is closed. #include <windows.h> #include <cstdio> // Pointer to send() function DWORD dwSendAddress = 0x0060094C; // A thread which will protect client against WPE Pro DWORD WINAPI ShieldThread(LPVOID); // Our entry point int WINAPI DllEntryPoint(HINSTANCE hinst, unsigned long reason, void* lpReserved) { switch (reason) { case DLL_PROCESS_ATTACH: // Starting the thread . . . DWORD thID; CreateThread(NULL, 0, (LPTHREAD_START_ROUTINE)ShieldThread, 0, 0, &thID); break; } return 1; } // A thread which will protect client against WPE Pro DWORD WINAPI ShieldThread(LPVOID) { // Amount of bytes of send() function to check const int n = 8; // send() function address DWORD dwSend = 0; // A buffer for reference send() bytes char OriginalCode[n]; // A buffer for current send() bytes char CheckCode[n]; // Getting send() function address memcpy((char *)&dwSend, (char *)dwSendAddress, sizeof(dwSend)); // Getting reference send() bytes memcpy(OriginalCode, (char *)dwSend, n); // Checking if send() functions bytes were changed in a loop while (true) { // Getting current send() bytes memcpy((char *)&CheckCode, (char *)dwSend, n); // Comparing them with reference bytes. . . if (memcmp(OriginalCode, CheckCode, n)) { // Looks like WPE Pro is attached! Do something . . . exit(EXIT_FAILURE); // Close the game } // Waiting for a second... Sleep(1000); } return 0; } You also need to take care of protection against WPE Pro on the server side. You can think about some new encryption for the protocol and other protection mechanisms that will only be known to you. Note: All this requires extensive programming and reverse engineering skills. I tried copying this text into vs2019 and it builds some error, I don't know what's wrong. I'm sorry English. @V3ct0r Quote Share this post Link to post Share on other sites
V3ct0r 2,116 Report post Posted May 5, 2022 On 4/30/2022 at 2:57 AM, gunnapong said: I tried copying this text into vs2019 and it builds some error, I don't know what's wrong. I'm sorry English. @V3ct0r Do you can explain in more details what you did? Step by step. What specific compilation errors did you get? Note: To compile this code you should create 'Dynamic Link Library' project, not 'Console Application' one. Quote Some useful links / Полезные ссылки Tips for making a topic in 'Questions & Help' / Рекомендации по созданию тем в разделе "Помощь" Server Advertising Section Rules / Правила раздела "Реклама серверов" Available e-mail domains for registration / Допустимые e-mail домены для регистрации User groups / Группы пользователей User ranks / Звания пользователей "Broken" pictures on the forum / "Битые" изображения на форуме Beware of scammers! / Осторожно, мошенники! My developments / Мои разработки Mods for client and server / Моды для клиента и сервера PKOdev.NET website for Tales of Pirates Server / PKOdev.NET веб-обвязка для сервера Пиратии I do not provide any help in private messages and outside the forum. Use 'Questions & Help' section please. Thank you for understanding! Я не оказываю какую-либо помощь в личных сообщениях и вне форума. Пожалуйста, используйте раздел "Пиратия: Помощь". Благодарю за понимание! Share this post Link to post Share on other sites
Сухарик 0 Report post Posted May 9, 2022 В 05.05.2022 в 11:29, V3ct0r сказал: Можете ли вы объяснить более подробно, что вы сделали? Шаг за шагом. Какие конкретно ошибки компиляции вы получили? Примечание. Чтобы скомпилировать этот код, вы должны создать проект « Библиотека динамических ссылок », а не « Консольное приложение ». A very interesting topic, thank you for your help, I have a question how did you find out the address of the table DWORD dwSendAddress = 0x0060094C ; ?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
gunnapong 14 Report post Posted May 9, 2022 On 5/5/2022 at 3:29 PM, V3ct0r said: Do you can explain in more details what you did? Step by step. What specific compilation errors did you get? Note: To compile this code you should create 'Dynamic Link Library' project, not 'Console Application' one. I have no knowledge of C++, I can't build it successfully with an error. Quote Share this post Link to post Share on other sites
V3ct0r 2,116 Report post Posted May 14, 2022 Hello @Сухарик, Hello @gunnapong, Add the following line into the beginning: #include "pch.h" or: Quote Visual Studio: Disable Precompiled Headers Open your project, then select “Project” > “appname Properties…“. Expand “Configuration Properties” > “C/C++” > “Precompiled Headers“. Set “Precompiled Header” to “Not Using Precompiled Headers“. Quote Some useful links / Полезные ссылки Tips for making a topic in 'Questions & Help' / Рекомендации по созданию тем в разделе "Помощь" Server Advertising Section Rules / Правила раздела "Реклама серверов" Available e-mail domains for registration / Допустимые e-mail домены для регистрации User groups / Группы пользователей User ranks / Звания пользователей "Broken" pictures on the forum / "Битые" изображения на форуме Beware of scammers! / Осторожно, мошенники! My developments / Мои разработки Mods for client and server / Моды для клиента и сервера PKOdev.NET website for Tales of Pirates Server / PKOdev.NET веб-обвязка для сервера Пиратии I do not provide any help in private messages and outside the forum. Use 'Questions & Help' section please. Thank you for understanding! Я не оказываю какую-либо помощь в личных сообщениях и вне форума. Пожалуйста, используйте раздел "Пиратия: Помощь". Благодарю за понимание! Share this post Link to post Share on other sites
Сухарик 0 Report post Posted May 15, 2022 огромное спасибо. 3 часа назад, V3ct0r сказал: Привет@Сухарик, Привет@gunnapong, Добавьте в начало следующую строку: или: Огромное спасибо. где-то полгода назад закрыл сервер старенькой игры на движке vEngine, из-за частых проблем с недобросовестными игроками пришлось прикрыть лавку, проблема с подменами пакетов в плоть до падения мира. Сейчас пытаюсь найти способы защиты, все никак не могу найти разбирающегося человека в шифровании и защиты от программ заменяющих байты Quote Share this post Link to post Share on other sites
V3ct0r 2,116 Report post Posted May 15, 2022 7 hours ago, Сухарик said: огромное спасибо. Огромное спасибо. где-то полгода назад закрыл сервер старенькой игры на движке vEngine, из-за частых проблем с недобросовестными игроками пришлось прикрыть лавку, проблема с подменами пакетов в плоть до падения мира. Сейчас пытаюсь найти способы защиты, все никак не могу найти разбирающегося человека в шифровании и защиты от программ заменяющих байты На самом деле, код который я скинул выше не защищает игру в полной мере, поскольку предназначен для обнаружения программ типа WPE Pro на стороне клиента. При некоторых знаниях пользователь может самостоятельно отключить такую защиту и продолжить пользоваться вредоносной программой. То есть, этот код просто отсеивает некоторую часть недобросовестных игроков. Выше я упоминал, что вся защита от недобросовестных игроков должна находиться только на стороне сервера. Например, можно шифровать сетевой трафик, помещать в него контрольные суммы пакетов, либо добавлять счетчик пакетов - все то, что позволит серверу "понять", что пакет был изменен пользователем и такой пакет не подлежит обработке. Quote Some useful links / Полезные ссылки Tips for making a topic in 'Questions & Help' / Рекомендации по созданию тем в разделе "Помощь" Server Advertising Section Rules / Правила раздела "Реклама серверов" Available e-mail domains for registration / Допустимые e-mail домены для регистрации User groups / Группы пользователей User ranks / Звания пользователей "Broken" pictures on the forum / "Битые" изображения на форуме Beware of scammers! / Осторожно, мошенники! My developments / Мои разработки Mods for client and server / Моды для клиента и сервера PKOdev.NET website for Tales of Pirates Server / PKOdev.NET веб-обвязка для сервера Пиратии I do not provide any help in private messages and outside the forum. Use 'Questions & Help' section please. Thank you for understanding! Я не оказываю какую-либо помощь в личных сообщениях и вне форума. Пожалуйста, используйте раздел "Пиратия: Помощь". Благодарю за понимание! Share this post Link to post Share on other sites
gunnapong 14 Report post Posted May 16, 2022 I've compiled successfully, but I can't add it to game.exe. @V3ct0r Quote Share this post Link to post Share on other sites
V3ct0r 2,116 Report post Posted May 16, 2022 3 hours ago, gunnapong said: I've compiled successfully, but I can't add it to game.exe. @V3ct0r Add following lines: // Dummy function for export to executable file (Game.exe/GameServer.exe/GateServer.exe) __declspec(dllexport) void __cdecl ExportedFunction() {} Before: // Our entry point int WINAPI DllEntryPoint(HINSTANCE hinst, unsigned long reason, void* lpReserved) Quote Some useful links / Полезные ссылки Tips for making a topic in 'Questions & Help' / Рекомендации по созданию тем в разделе "Помощь" Server Advertising Section Rules / Правила раздела "Реклама серверов" Available e-mail domains for registration / Допустимые e-mail домены для регистрации User groups / Группы пользователей User ranks / Звания пользователей "Broken" pictures on the forum / "Битые" изображения на форуме Beware of scammers! / Осторожно, мошенники! My developments / Мои разработки Mods for client and server / Моды для клиента и сервера PKOdev.NET website for Tales of Pirates Server / PKOdev.NET веб-обвязка для сервера Пиратии I do not provide any help in private messages and outside the forum. Use 'Questions & Help' section please. Thank you for understanding! Я не оказываю какую-либо помощь в личных сообщениях и вне форума. Пожалуйста, используйте раздел "Пиратия: Помощь". Благодарю за понимание! Share this post Link to post Share on other sites
gunnapong 14 Report post Posted May 16, 2022 (edited) On 16/5/2565 at 16 นาฬิกา 10 นาที, V3ct0r said: เพิ่มบรรทัดต่อไปนี้: ก่อน: ฉันฉีดไฟล์ .dll เปิด WPE ทดสอบ และ game.exe ไม่ปิด @V3ct0r Edited May 16, 2022 by gunnapong Quote Share this post Link to post Share on other sites
V3ct0r 2,116 Report post Posted May 18, 2022 Hello @gunnapong, Sorry, I don't understand your comment. Quote Some useful links / Полезные ссылки Tips for making a topic in 'Questions & Help' / Рекомендации по созданию тем в разделе "Помощь" Server Advertising Section Rules / Правила раздела "Реклама серверов" Available e-mail domains for registration / Допустимые e-mail домены для регистрации User groups / Группы пользователей User ranks / Звания пользователей "Broken" pictures on the forum / "Битые" изображения на форуме Beware of scammers! / Осторожно, мошенники! My developments / Мои разработки Mods for client and server / Моды для клиента и сервера PKOdev.NET website for Tales of Pirates Server / PKOdev.NET веб-обвязка для сервера Пиратии I do not provide any help in private messages and outside the forum. Use 'Questions & Help' section please. Thank you for understanding! Я не оказываю какую-либо помощь в личных сообщениях и вне форума. Пожалуйста, используйте раздел "Пиратия: Помощь". Благодарю за понимание! Share this post Link to post Share on other sites
gunnapong 14 Report post Posted May 18, 2022 (edited) 5 hours ago, V3ct0r said: Hello @gunnapong, Sorry, I don't understand your comment. it doesn't workI tried injecting the file I compiled.It doesn't work.Can't protect wpe. Edited May 18, 2022 by gunnapong Quote Share this post Link to post Share on other sites